Grounded 2 boduje na Gamescomu – survival s mravenci roste do velkého světa

09.10.2025

Na letošním Gamescomu 2025 se Obsidian pochlubil rozšířeným pokračováním populárního survivalu Grounded. Druhý díl přináší nové prostředí, obří bosse, jízdní hmyz i změnu vývojového přístupu.


Co přinesl Gamescom 2025

Grounded 2 se na Gamescomu 2025 zařadil mezi nejvýraznější survival hry veletrhu. Vývojáři z Obsidian Entertainment a nově zapojeného Eidos Montréal představili ukázku z hratelné verze a potvrdili, že pokračování míří do mnohem většího a ambicióznějšího měřítka než původní hra.

Mezi hlavní novinky patří:

  • AXL – obří tarantule jako první „Park Boss“: monstrózní pavouk má být zhruba šestnáctkrát větší než postava hráče. Souboj proti AXL probíhá ve vícero fázích a využívá i nové jízdní mechaniky.

  • Nový biotop „Community Garden“ (Zahrada): skleník, dýňové pole i podzemní kompostové tunely rozšiřují hratelný prostor a slibují nové typy hrozeb i surovin.

  • Ladybug Mount – beruščí vozítko: vozidlo inspirované hmyzem, které hráči umožní rychlejší přesun po mapě a pravděpodobně i ofenzivní využití ve stylu mini-tanku.

Vývojáři zároveň potvrdili, že jízda na hmyzu – dlouholetý sen komunity – se stala klíčovou součástí designu. Svět Grounded 2 je navržen tak, aby hráči mohli využívat své „mounty“ nejen k pohybu, ale i k boji a průzkumu.


Platformy a datum vydání

Grounded 2 vstoupil do Early Accessu 29. července 2025 pro PC (Steam, Microsoft Store) a Xbox Series X|S, zároveň je součástí předplatného Xbox Game Pass a PC Game Pass.

Obsidian oznámil, že oproti původnímu dílu změní frekvenci aktualizací – namísto častých menších patchů chce přinášet větší obsahové updaty zhruba jednou za čtyři až pět měsíců. Tento přístup má umožnit testování komplexnějších prvků a lépe reagovat na zpětnou vazbu komunity.


Vývojářská filozofie a týmová vize

I přes zvětšení herního světa Obsidian potvrdil, že kooperace zůstane maximálně pro čtyři hráče. „Rozšíření počtu by narušilo to, čím Grounded vždy byl – komorní, přátelský survival zážitek,“ uvedl tým pro GamesRadar.

Studio také zdůraznilo, že původní Grounded z roku 2020 nezanikne. Servery zůstanou aktivní a vývojáři plánují drobnou údržbu, aby hráči mohli pokračovat ve svých starých světech.

Podle kreativního ředitele Adama Brenneckeho vzniklo pokračování právě díky fanouškům: „Grounded 2 existuje, protože hráči opravdu chtěli jezdit na hmyzu. Naší prioritou je přetavit tuto myšlenku v plnohodnotný zážitek.“


Co to znamená pro hráče

Nové prvky v Grounded 2 zásadně mění tempo a strukturu hry:

  1. Větší důraz na mobilitu: Hmyz jako dopravní prostředek posouvá survival o krok dál, ale zároveň přináší riziko rozbití herní rovnováhy.

  2. Boss fighty jako eventy: AXL a další plánovaní bossové představují významné momenty pro týmovou koordinaci.

  3. Dlouhodobý vývoj: Early Access bude postupně doplňován, přičemž první velký „zimní update“ má přidat nové zóny, jízdní modely a další bosse.

Obsidian zároveň potvrdil, že komunita bude hrát klíčovou roli – hráči mohou hlasovat o obsahu a zasílat návrhy přímo z menu hry.


Možné výzvy

Grounded 2 sází na ambice, které mohou přinést i úskalí:

  • Optimalizace výkonu: jízda a větší mapa mohou být náročné i pro silnější PC.

  • Balanc mechanik: kombinace mountů, soubojů a stavění vyžaduje precizní vyvážení.

  • Tempo vývoje: delší intervaly mezi updaty mohou ztížit udržení zájmu komunity, pokud update nepřinese výrazné novinky.


Shrnutí

Grounded 2 působí jako přirozené, ale mnohem ambicióznější pokračování jedné z nejzajímavějších survival her posledních let. Kombinuje humor a nápaditost původního titulu s technickými i designovými inovacemi, které mohou posunout sérii do první ligy žánru.

Pokud Obsidian zvládne udržet technickou stabilitu a tempo obsahu, může se Grounded 2 stát novým měřítkem pro kooperativní survival hry.

EXP+ je herní magazín, který tě udrží v obraze o všem důležitém ze světa videoher. Rychlé novinky, chytré analýzy a přehledné průvodce – vše na jednom místě, srozumitelně a bez zbytečného balastu.