Doba, kdy herní marketing stál jen na bombastických trailerech a předobjednávkách, je dávno pryč. Dnes rozhodují emoce, fyzické zážitky a kreativní přístup. Limitované edice, sběratelské předměty a maskoti se stávají klíčovou součástí budování značky.
Speciály
S nástupem pokročilých modelů pro generaci obrazu a videa se otevírá možnost, že budoucí herní enginy přestanou být pevně definovanými technologiemi a promění se v adaptivní systémy schopné generovat celé světy v reálném čase.
Half-Life 2 vyšel 16. listopadu 2004 a okamžitě se zařadil mezi nejvlivnější hry historie. Valve tehdy dokázalo, že střílečky mohou nabídnout nejen adrenalinovou akci, ale i filmové vyprávění, revoluční fyziku a nezapomenutelné herní momenty.
Crytek vydal novou epizodu dokumentární série „Their Story“, která přináší pohled do zákulisí vývoje Hunt: Showdown. Video se zaměřuje na počátky projektu, klíčové designové volby i výzvy, které tým během let řešil.
Tokyo Game Show 2025 slibuje rekordní ročník. Největší japonský herní veletrh se letos uskuteční od 25. do 28. září 2025 v Makuhari Messe v Chibě a přiláká stovky vystavovatelů z celého světa.
Série Dying Light patří mezi nejvýraznější survival akce poslední dekády. Polské studio Techland si díky ní vybudovalo reputaci mistra v kombinaci zombie hororu, parkouru a otevřeného světa.
Indie scéna byla vždy laboratoří herního světa, kde se testují nové nápady a vizuální styly. Rok 2025 přináší zajímavý mix malovaných světů, retro estetiky i experimentů s moderními enginy. Podívejme se na nejvýraznější trendy, které definují vizuální podobu nezávislých her současnosti.
Generativní umělá inteligence (AI) se v posledních dvou letech stala jedním z nejdiskutovanějších témat v technologickém světě – a herní průmysl není výjimkou. Studia po celém světě zkoumají, jak AI zapojit do svých procesů, ať už jde o návrh prostředí, dialogů nebo dokonce
9. září 2014 vyšla první hra série Destiny. Bungie tehdy odstartovalo éru live‑service titulů, která dodnes ovlivňuje podobu herního průmyslu. Připomeňme si klíčové momenty a vliv této značky.
Metroidvanie je specifický herní žánr, který spojuje prvky plošinovek, akčních adventur a RPG. Název vznikl spojením dvou ikonických sérií – Metroid (Nintendo, 1986) a Castlevania: Symphony of the Night (Konami, 1997).